-
Організація дистанційного навчання у школах: дослідження Державної служби якості освіти
Державна служба якості освіти завершила вивчення організації дистанційного навчання у школах, що тривало з 11 до 22 жовтня 2021 року. Згідно з результатами дослідження, проведеного Державною службою якості освіти, у всіх областях України спостерігається високий рівень цифрової грамотності педагогів, а під час дистанційного навчання школи здебільшого використовують поєднання синхронного та асинхронного режимів.
У період, що досліджувався, навчання за дистанційною формою було організовано у 1284 закладах загальної середньої освіти (9% від їх загальної кількості), з них у 633 (49%) закладах освіти – з причин низького відсотка вакцинованих педагогічних працівників. Найбільше таких закладів – у Івано-Франківській (119), Одеській (100), Волинській (79), Запорізькій (55) областях, найменше – у Сумській, Харківській, Житомирській, Черкаській, Полтавській, Закарпатській, Кіровоградській, Львівській (від 1 до 12). Не переходили на дистанційну форму навчання заклади освіти Донецької області та м. Києва. Крім того, заклади освіти переходили на дистанційне навчання і з інших причин, зокрема у зв’язку з високим рівнем захворюваності серед учасників освітнього процесу та невідповідного температурного режиму. Більшість таких шкіл – у Луганській, Херсонській, Вінницькій, Одеській, Запорізькій областях. Водночас у Дніпропетровській області було найбільше таких закладів – 362. Загальна кількість учнів, які навчалися дистанційно, – 277 961, з них 68 236 – учні 1-4 класів. Кількість педагогічних працівників, які працювали у режимі дистанційного навчання, – 28 368 осіб. У ході вивчення встановлено, що майже кожен другий заклад освіти (44% від загальної кількості, що працюють дистанційно) розміщує на власних сайтах всю необхідну інформацію про організацію освітнього процесу під час дистанційної форми навчання. Найбільше таких закладів у Запорізькій, Івано-Франківській, Одеській, Тернопільській, Херсонській, Хмельницькій, Волинській, Рівненській, Київській областях.
Майже в усіх закладах освіти дистанційне навчання організовано з поєднанням синхронного та асинхронного режимів. Асинхронний режим навчання використовують лише 7% закладів освіти, найбільше таких у Тернопільській та Волинській областях (93% та 37% відповідно). Працівниками територіальних органів Служби відвідано 1078 онлайн-уроків. Під час дистанційного навчання у всіх областях переважна більшість закладів освіти використовують інформаційно-комунікаційні системи, зокрема електронні освітні платформи:
ресурс для змішаного та дистанційного навчання «Всеукраїнська школа онлайн»;
українську електронну освітню систему «Мій Клас»;
хмарні сервіси Google (G Suite, Classroom, Google Meet, Class Time);
онлайн-сервіси та інструменти для проведення відеоконференцій та онлайн-зустрічей за допомогою програмних застосунків Zoom та Skype.
Для системної організації роботи під час дистанційного навчання кожен заклад освіти у більшості випадків обирає єдину платформу. На інтернет-платформах вчителі розміщують матеріали для самостійного опрацювання й виконання, зокрема навчальну інформацію, відеоролики, презентації, активні посилання на виконання контрольних тестових завдань («На урок», «Всеосвіта») та інтерактивних вправ («LearningApps»).
Під час онлайн-уроків вчителі використовують різноманітні форми організації роботи: усні опитування; консультації в режимі запитання-відповідь; лекції (евристичні бесіди); самостійну роботу учнів; виконання практичних/лабораторних робіт тощо. Також під час проведення онлайн-уроків більшість вчителів застосовують інструменти підвищення пізнавальної активності учнів: презентації, інтерактивні вправи, демонстрації, зокрема відео та анімаційні. В усіх областях відзначається високий рівень цифрової грамотності та використання педагогічними працівниками технологій дистанційного навчання. Серед проблемних питань, які виявлено під час дослідження: якість інтернет-зв’язку; участь в синхронному режимі навчання не всіх учнів з класу; оперативність появи актуальної інформації про організацію дистанційного навчання на сайтах закладів освіти.
За матеріалами – Державна служба якості освіти
Розширення переліку «червоних зон» та посилення карантину МОН: понад 4,7 тисяч шкіл перебувають на канікулах, 6,3 тисяч – на дистанційному навчанні
Організація дистанційного навчання у школах: дослідження Державної служби якості освіти
Пошук
Категорії
Погода у Чернівцях
Останні публікації
- Про позицію СПО профспілок щодо неприйнятності законопроєкту № 5371 Травень 24, 2022
- Воєнний стан і праця освітян за кордоном – роз’яснення Мінекономіки Травень 24, 2022
- Спрощено процедуру реєстрації безробітним: законодавчі зміни Травень 24, 2022
- Звернення профспілок до Мін’юсту з питань діяльності в умовах воєнного стану Травень 16, 2022
- Діє мобільний доступ застрахованих осіб до сервісів Пенсійного фонду Травень 16, 2022